Shein – vrácení zboží, postup a jak na to?

Shein patří k nejoblíbenějším e-shopům s nabídkou velmi rychlé módy i mnoha dalšího zboží. Co však v případě, kdy nákup neodpovídá představám zákazníka? Jak probíhá vrácení zboží na Sheinu?

Shein je svým způsobem tržištěm (i obchod sám se tak nazývá) s potřebami do domácnosti, doplňky, kosmetikou a hlavně oděvy. A co je nejdůležitější – vše za opravdu nízké ceny. Jak však postupovat při vracení a lze vůbec zboží vracet?

Článek představí, jak probíhá vrácení zboží na Shein, co je třeba dodržet, co a jak lze vracet i jak probíhá vrácení peněz. Pokusí se rozklíčovat obchodní podmínky, které e-shop poskytuje, a stručně přiblíží i proces reklamace.

Vrácení zboží na Shein

Vrácení zboží na Sheinu je možné do 14 dnů od doručení bez udání důvodu, Shein navíc umožňuje i další vratku až do 30 dnů. Vrácení probíhá za předpokladu, že je zboží neporušené a v původním stavu.

První vrácení z konkrétní objednávky je pro zákazníky z ČR zdarma, další vrácení už jsou obvykle zpoplatněna – nejčastěji částkou kolem 4,50 EUR.

Proces vrácení začíná online žádostí v účtu zákazníka, následuje výběr produktů, vytištění štítku a odeslání balíku přes vybraného dopravce.

Reklamace vadného zboží probíhá obvykle přes zákaznickou podporu, je nutné zboží nafotit a ideálně reagovat do 24 hodin od doručení. Řešení by mělo být uzavřeno do 30 dnů.

Vrácení peněz obvykle trvá 10–15 dní od přijetí zboží, v případě reklamací déle. Důležitá je trpělivost, komunikace a pečlivé sledování průběhu žádosti.

Podmínky vrácení zboží z Shein – co je nutné vědět předem?

Mnoho spokojených komentářů, nicméně i velké množství horších zkušeností: takové je typické diskuzní fórum ohledně obchodů obdobného typu. Ani Sheinu se nevyhýbá kritika, zejména poté, co ve velkém rozjel spolupráci s obchodníky třetích stran, a ne všechno zboží tak musí vždy sedět či vyhovovat. Vrácení zboží na Shein je naštěstí možné a zákazníci ho využívají poměrně často.

Vrácení zboží – termíny

Zákazník má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu a vrátit zboží od Sheinu, a to klasicky: do 14 dnů od převzetí/vyzvednutí objednávky. Jedná se o klasické právo v rámci EU a řídí se tak běžnými podmínkami. Shein nad rámec této běžné vratky umožňuje vrátit některé zboží mezi 15. a 30. dnem od doručení. Zde se už nejedná o standardní zákonné odstoupení, nýbrž volitelnou možnost za dodržení určitých podmínek. Hlavní podmínkou je pak vracení zboží v novém stavu.

Podmínky uváděné na Sheinu jsou mírně matoucí a rozdíl mezi těmito dvěma vratkami by měl být spíše právního rázu, fungují pravděpodobně stejně. Přes tuto výhodu se doporučuje vracet zboží co možná nejdříve či ihned, přičemž do 14 dnů by mělo probíhat vše bez problémů.

Stav vraceného zboží

Stav vraceného zboží by měl odpovídat tomu při doručení. Zboží by mělo být nepoužité, nevyprané, s visačkami nebo štítky, často je vyžadováno i originální balení. Elektronika musí být v neaktivovaném stavu.

Je samozřejmě logické, že některé zboží bylo vyzkoušeno. Jak uvádí Shein sám:

Vrácené produkty nesmí být nošeny, používány ani jinak zacházeno jinak než způsobem nezbytným k určení jejich povahy, vlastností a správné funkčnosti. Například produkty lze vyzkoušet, jako by tomu bylo v kamenném obchodě, avšak nesmí být nošeny po delší dobu ani používány a visačky nesmí být odstraněny. (Shein.com)

Pokud bude u zboží nějakým způsobem snížena jeho hodnota – zboží zákazník poškodí, znečistí, vrátí ho v neprodejném nebo neúplném stavu – musí počítat s tím, že vracená částka bude o tuto hodnotu snížena, případně vrácení peněz nebude realizováno vůbec.

Co nelze vrátit?

Zboží vyloučené z vrácení je zejména takové, které po vyzkoušení neumožňuje dodržovat hygienickou bezpečnost. Patří mezi ně zejména:

  • spodní prádlo a plavky
  • kosmetické výrobky
  • intimní produkty (například holicí strojky, kartáče, zubní, tělové apod.)
  • piercingy a náušnice bez zapínání
  • zboží pro domácí mazlíčky
  • personalizované zboží
  • dárky (obvykle)

Mezi prádlem a oděvy nelze vrátit ty produkty, u kterých zákazník odstranil ochranné pečetě, případně to zboží, které žádné takové pečetě nemá.

Vrácení zboží zdarma na Sheinu

Pro české/evropské zákazníky platí, že pokud požádají o vrácení v rámci tzv. „komerčního období“ (většinou do 30 dní od doručení) a vrací poprvé z konkrétní objednávky (tedy první balíček s vratkou), poštovné pro vrácení je zdarma. Při další (druhé a více) vratce ze stejné objednávky už bude částka (obvykle 4,50 EUR) stržena z vratu. U pozdějších nebo vlastními silami iniciovaných vrácení je nutné poštovné uhradit zcela za sebe.

Podle dostupných zkušeností českých zákazníků e‑shopu lze říci, že první vrácení zboží z jedné objednávky bývá skutečně zdarma, tedy bez poplatku za zpětné zaslání, a další odpovídají uvedeným podmínkám. Je však třeba upozornit, že v oficiálním českém obchodním textu Sheinu není vše vždy jednoznačně formulováno, a proto se vždy doporučuje ověřovat podmínky.

Ne všechno zboží musí vždy vyhovovat nebo být v ideálním stavu, proto jsou k dispozici vratky a reklamace. Jak na ně?
Ne všechno zboží musí vždy vyhovovat nebo být v ideálním stavu, proto jsou k dispozici vratky a reklamace. Jak na ně?

Jak vrátit zboží z Sheinu? Průvodce krok za krokem

Vrácení zboží od Sheinu se neobejde stoprocentně bez komplikací, jak svědčí mnohá diskusní vlákna na internetu. Nejednou se tak lze dočíst, že zákazník svou vratku vzdal a nechtěné zboží si raději ponechal, aby předešel nepříjemnostem.

Se správným postupem k tomu však nemusí dojít. Podmínky vrácení jsou na Sheinu poměrně dobře vysvětlené a pokud se jich zákazník bude držet, neměla by se záležitost více zkomplikovat. Jak vrátit Shein zboží?

Žádost o vrácení – jak na to?

Základem je vystavení žádosti v online účtu. Je tedy třeba se přihlásit.

  1. Zákazník zde navštíví svou uživatelskou sekci Mé objednávky, vybere aktuální objednávku, kterou chce vracet, a v levé části zvolí položku Více.
  2. Klikne na Vrácení (kombinované)/Návrat (kombinovat) – obvykle v případě překladu z angličtiny druhá verze. „Kombinované“ vrácení značí, že lze dohromady vrátit i více položek.
  3. Zvolí Požádat o vrácení a zaškrtne položku, kterou chce vrátit, případně zvolí počet (například pokud si koupil příliš mnoho zboží od jednoho druhu). → Následně se objeví formulář s důvody vrácení, kde lze zaškrtnout například Zboží neodpovídá popisu na stránce, Už není potřeba, Problémy s kvalitou zboží, Příliš velká velikost atp. (Ze zákona lze zboží vrátit bez udání důvodu, nicméně zde je tahle formalita požadována.)
  4. Poté, v případě kombinované vratky, lze Zobrazit objednávky a produkty, které lze vrátit společně. Web ještě zákazníka upozorní na to, aby správně vložil všechno zboží, které chce vrátit v první vratce, aby nemusel později nic doplácet.
  5. Pokud je vybráno všechno zboží, zvolí se Potvrdit žádost a proces se uloží. Pozor, ještě není vše vyřízeno.
  6. Následuje sekce výběru Způsob vrácení zboží, tj. pomocí jaké služby se zboží bude vracet (obvykle se řeší přes PPL nebo poštu–Balíkovnu) – výběr je omezený dle aktuálních možností v republice – a Upřednostňovaný způsob náhrady. Zde lze vybrat možnost refundace, buď Peněženku Shein nebo Původní platební účet. Původní platební účet bude trvat o něco déle a peníze by se pak měly vrátit na místo, odkud byly odeslány zákazníkem. Peněženku Shein pak lze využít v případě opakovaného obchodování na e-shopu.
  7. Nyní se zvolí velké tlačítko Odeslat a pokud vše probíhá správně, objeví se hláška Žádost o vrácení byla úspěšná.

Proces by měl probíhat obdobně v internetové i mobilní verzi. Pozor, pro různé jazykové verze jsou hesla mírně odlišná, podstata je však vždy stejná. Je třeba najít tlačítko na vrácení, potvrdit žádost o vrácení a vytisknout/uložit si štítek.

Výsledek žádosti by se měl objevit sám, případně jej lze najít na místě žádosti o vratku. Zde zákazník najde položku Štítek pro vrácení zboží (obvykle ve formátu JPG), kterou si vytiskne a dále použije. Zkušenosti zákazníků uvádějí, že v některých případech není nutné štítek ani tisknout a k vyřízení u zásilkové služby postačí chytrý mobil a QR kód (v aplikaci) od služby Shein.

Při vracení zboží je třeba zachovat klid a postupovat systematicky. Vše by pak mělo fungovat.
Při vracení zboží je třeba zachovat klid a postupovat systematicky. Vše by pak mělo fungovat.

Zabalení zboží

Zboží je samozřejmě před samotným vrácením nutné bezpečně zabalit. Mělo by být ve stejné kvalitě jako při doručení a obvykle i ve stejném originálním obalu (pokud v něm bylo). Jak již bylo uvedeno, nesmí chybět ani visačky a další příslušenství.

V případě využití původní krabice nebo pytle, ve kterém zboží dorazilo, Shein doporučuje znečitelnit původní adresy, aby při vracení nedošlo ke komplikacím.

Adresa vracení Shein

Pozor, nová adresa je jiná než ta původního odesílatele! Zákazník obdrží při procesu vrácení pokyn ke konkrétní zásilce, v podobě QR‑kódu (v aplikaci) nebo štítku pro přepravce, a ten by měl obsahovat vše podstatné. Je nutné použít právě tuto novou adresu.

Zjištění správné adresy vracení balíku je však stále hlavní Achillovou patou Sheinu, komplikuje nákup mnoha zákazníkům a je nejčastějším zadávaným údajem při hledání, jak vrátit zboží Shein.

Odpovědí je, že k roku 2025 nelze dohledat žádnou univerzální adresu, na níž všechno zboží vracet – někdy se jedná o pobočku v Polsku, někdy v Belgii, někdy v Německu a tak dále. Na štítku vygenerovaném v rámci vracení zboží by však aktuální adresa měla být uvedena, případně by měla být k dispozici v uživatelském účtu u konkrétní vratky. Doporučuje se proto pečlivě zkontrolovat účet a štítek, případně pokud jsou nejasnosti, kontaktovat zákaznickou podporu pro upřesnění podmínek.

Štítek se vytiskne a přilepí na vratku. Zkušenosti zákaznic naznačují, že pokud nemají tiskárnu, lze kód nadiktovat ústně při podání balíku.
Štítek se vytiskne a přilepí na vratku. Zkušenosti zákaznic naznačují, že pokud nemají tiskárnu, lze kód nadiktovat i ústně při podání balíku.

Odeslání a čekání

Balík se poté odevzdá se všemi náležitostmi na nejbližší podatelně nebo domluví odvoz s dopravcem. Doprava PPL s Sheinem dobře spolupracuje a mnozí zákazníci ji upřednostňují před poštou, Balíkovna by nicméně měla fungovat obdobně. S balíkem je třeba navštívit PPL parcel shop nebo parcel box a využít doručený QR kód či PIN. Je třeba uschovat doklad o odeslání.

Jak sledovat objednávku?

Vratka je na cestě podezřele dlouho a bylo by záhodno vědět, co se stalo? K tomu je nezbytné uschovat potvrzení od dopravce, kterému bylo zboží ke vrácení předáno. Tento dokument je jednak důležitým potvrzením, že zboží bylo opravdu odesláno, pro případ komplikací, a jednak obsahuje důležitý kód, skrze který lze běžně zásilku na cestě sledovat na webu příslušné zasílací služby.

Reklamace u Shein – co dělat s vadným zbožím?

Stejně jako vrácení zboží, funguje samozřejmě také u Sheinu reklamace. Zatímco vrácení se vztahuje na zboží, které nevyhovuje zákazníkovi, reklamace je určená pro chybu ze strany dodavatele. U Sheinu pro evropské a české zákazníky platí, že v případě vadného, poškozeného nebo nesprávného zboží mají nárok na reklamaci.

Tu provedou tak, že kontaktují zákaznickou podporu nebo zahájí proces prostřednictvím účtu (Můj účet → Return/Claim/Stížnosti/Vracení). Vždy se doporučuje pořídit fotodokumentaci vadného zboží a s reklamací na nic nečekat – po doručení je třeba kontaktovat podporu (skrze chat nebo ticketový systém) do 24 hodin. Reklamace by měla probíhat podle informací dodaných zákaznickou podporou a její posouzení a vyřešení (oprava, výměna, vrácení peněz) by mělo proběhnout do 30 dnů.

Uvedené podmínky na webu Sheinu nejsou bohužel zcela průhledné, a proto nelze přesně uvést čas, do kterého je nutno reklamaci začít řešit. Za závadu se pak považuje skutečně poškozené zboží a zboží se znatelnými defekty již při převzetí, běžná nižší kvalita produktu je běžná a zákazník s ní musí počítat.

Dále se doporučuje uchovávat doklady a případně i důkazy o komunikaci s podporou. Zkušenosti některých zákaznic hovoří o nutnosti velké aktivity, opakované potřebě ověřovat stav žádosti, kontrolovat poštu, účet, při nulové reakci opakovaně kontaktovat služby Sheinu, či v nejhorším případě se i obrátit na platební instituci či spotřebitelské orgány. V tomto směru se více osvědčily platby službou PayPal, které nabízejí vyšší ochranu zákazníka.

Pokud dorazí poškozené zboží, je třeba uplatnit právo reklamace. Podmínky Sheinu jsou v tomto poněkud zmatečné, doporučuje se proto kontaktovat podporu co možná nejdříve.
Pokud dorazí poškozené zboží, je třeba uplatnit právo reklamace. Podmínky Sheinu jsou v tomto poněkud zmatečné, doporučuje se proto kontaktovat podporu co možná nejdříve.

Shein CZ kontakt

Jak se spojit se zákaznickou podporou Shein v českém jazyce? Jelikož „Shein CZ“ neexistuje a veškerý obchod probíhá na evropské verzi Shein COM, český Shein CZ kontakt nabízí jen do určité míry. Neexistuje žádný vhodný telefon, čili pro získání rady zákaznické podpory je třeba postupovat skrze živý chat či ticketový systém. Komunikace pak probíhá přes angličtinu anebo nějakým způsobem přes překlad.

Vždy se doporučuje mít sestavený dotaz co nejjasněji a nejstručněji, mít k ruce (či v případě žádosti přiložit) potřebnou dokumentaci a uvádět číslo objednávky.

  • Online chat

Chat může využít každý registrovaný uživatel Sheinu a dle oficiálních údajů na webu chat s živou podporou funguje od pondělí do pátku v 9:00 až 18:00 „koordinovaného světového času“. Jinými slovy, zákaznickou podporu z ČR by měl tedy zájemce vyhledávat v čase od 10:00 do 19:00 zimního času. Mimo živý chat je k dispozici i online robot, zkušenosti s touto podporou jsou však spíše negativní a doporučuje se domluva s živou osobou.

  • Ticketový systém

Centrum podpory Sheinu slibuje odpovědět na zákaznické dotazy do jednoho dne od zaslání otázky, odpověď by měla přijít e-mailem nebo přímo do účtu. Tento prostředek se doporučuje v případě komplikovanějšího dotazu, anebo v případě, kdy chat není dostupný.

  • Telefon? Sociální sítě?

Zkušenosti zákaznic hovoří i o kontaktování skrze sociální sítě a podobně. Na webu lze nalézt i telefonní číslo, nicméně nelze s určitostí soudit, kam se zákazník dovolá, v jakém jazyce bude konverzace probíhat a jak bude hovor zpoplatněn.

Vrácení peněz u Shein – kdy a jak dorazí platba zpět?

Doba vrácení peněz u Shein je uvedena zhruba na 10–15 dní od započetí procesu vrácení zboží, přičemž čas se může prodloužit. Na vracení zásilky a potvrzení o vrácení si Shein dává 5–7 dní, stejně dlouhou dobu pak na posouzení kvality zboží a poté ještě krátký čas na vrácení peněz.

Doba, než částka dorazí na bankovní účet či platební metodu, může být delší v závislosti na bance či platební bráně, stejně jako se doba může prodloužit v případě výprodejových období.

Vrácení zásilkyPotvrzení o vráceníKontrola kvality skladuVrácení peněz SHEINČas zpracování finanční instituce
5-7 dní5-7 dní1 denDoba, za kterou uvidíte vrácení peněz, závisí na vaší finanční instituci.

* Tabulka časového rozvržení vrácení zboží z Shein.com a refundace.

Pokud zboží splňuje všechny podmínky na vrácení/reklamaci, vše by mělo proběhnout v pořádku. U běžného vrácení zboží (do 14 nebo 30 dní) pak Shein obvykle zpracuje refundaci do 10 až 15 dnů od odeslání vráceného balíčku, u reklamace vadného zboží může být refundace provedena do 30 dnů, nicméně Shein přesný termín neuvádí. Záleží na konkrétním posouzení.

Jakmile je vrácení peněz zpracováno, zákazník od e-shopu obdrží e-mailem upozornění. Peníze jsou vráceny domluveným způsobem, buď tedy na použitou platební metodu, anebo na „peněženku“ Shein.

Když se něco pokazíČasté problémy a tipy

Hladký proces vrácení je přáním každého zákazníka, který musí tuto nepříjemnou část obchodu řešit. E-shop Shein a jeho systém čas od času zjevně potrápí nejednoho zákazníka. Na druhou stranu se tímto zformovalo velké množství názorů a podnětů, díky nimž lze předcházet nepříjemnostem. Například se tímto osvědčilo:

  • Neoddalovat jednání

Pokud se balíček ztratí nebo nastane problém s refundací, je velmi záhodno kontaktovat zákaznickou podporu Shein co nejdříve. Pomoci může i komunikace s dopravcem nebo platební bránou.

  • Uchovávat dokumentaci

Schovávat si všechny fyzické dokumenty, faktury a potvrzení o odeslání. Zároveň je vhodné uchovávat fotky zboží a veškerou komunikaci se zákaznickým servisem v případě rekmalmace – může to urychlit řešení případného sporu. Ačkoliv by všechny údaje v účtu měly být uloženy pro pozdější řešení, vyfocená obrazovka či debata se nikdy neztratí a může se hodit.

  • Být vytrvalý

Masové obchody fungují na principu kvantity a jedna zakázka je pro ně kapkou v moři. Na druhou stranu, při dodržování pokynů, slušném jednání a vytrvalosti může zákazník zjistit, že obchodu na zákaznících či alespoň dobrém jménu záleží.

  • Předejít vracení

Je vždy dobré věnovat pozornost tabulkám velikostí a brát v potaz, že některé velikosti nemusí přesně odpovídat evropskému trhu (občas se vyplatí výběr vyšších). Velmi mohou pomoci recenze Sheinu od ostatních zákazníků, ať již na samotných stránkách Shein (včetně reálných fotografií), anebo na diskuzních fórech. To vše může usnadnit správný výběr hned napoprvé.

  • Mít reálná očekávání

Rovněž je dobré přicházet k nákupu střízlivě a s reálným očekáváním – Shein není značkovým butikem, nýbrž tržištěm s produkty různých dodavatelů, v rámci čehož nabízí i své produkty od svých návrhářů. Může se pak jednat o výrazný rozdíl v jednotlivých kvalitách. Obecně je tedy zboží Sheinu určené k rychlé spotřebě. Pokud s tím zákazník k nákupu přistupuje, měl by být spokojen.

Vracení v klidu a bez stresu

Vrácení zboží z e-shopu Shein nemusí být stresující, pokud se dodrží stanovený postup a věnuje se při něm pozornost i detailům. Celý proces – od přihlášení do účtu, výběru položky k vrácení, vyplnění formuláře až po odeslání balíčku v požadovaném termínu – probíhá relativně jednoduše. Možnost první vratky zdarma je navíc velmi příjemným bodem, který pomůže ušetřit.

Ať už se vrací zboží kvůli nevhodné velikosti, změně názoru nebo kvůli vadě, není třeba se procesu zvlášť obávat. Využití vratky je běžnou součástí online nakupování a zákazníci mají na její využití plné právo.

Počítat je třeba primárně s tím, že refundace nemusí dorazit ihned – velikost a pokrytí celého světa značí i velké množství zákazníků a procesů. Vyplatí se proto být trpělivý a průběžně kontrolovat stav žádosti.

Shein má má sice proces vrácení zboží poměrně jednoduchý, nicméně nemusí být právě přehledný. Pečlivé čtení pokynů a uchovávání dokladů proto pomůže předejít zbytečným komplikacím. A pokud se přece jen něco zadrhne, je vždy vhodné kontaktovat zákaznickou podporu. Ve většině případů pomohou situaci vyřešit.

FAQ časté otázky a odpovědi, jak vrátit zboží Shein

1) Jak dlouho trvá vrácení peněz ze Sheinu?

Zpravidla 10‑15 dní, u reklamací až do 30 dnů.

2) Je první vrácení zboží na Sheinu zdarma?

Ano – první vratka z každé objednávky bývá bez poplatku za poštovné. Další vracení už jsou zpoplatněna.

3) Mohu vrátit plavky, které mi nesedí?

Obecně nelze vrátit plavky, spodní prádlo a další hygienicky citlivé zboží, pokud byly vyzkoušeny či odstraněna pečeť.

4) Jak se spojím se zákaznickou podporou Shein?

Přes živý chat v aplikaci nebo ticketový systém, telefonní číslo obvykle není určeno pro ČR.

5) Kde najdu štítek pro vrácení zboží Shein?

V účtu → „Mé objednávky“ → „Vrácení/Refundace“ → „Detaily“ → zobrazit / stáhnout štítek či QR kód.

6) Jaké zboží nelze vrátit?

Například spodní prádlo, plavky nebo kosmetika s porušenou hygienickou pečetí, zboží pro mazlíčky, některé použité šperky, personalizované zboží apod.

7) Kolik dní mám na vrácení zboží?

14 dnů od převzetí bez udání důvodu, obecně až 30 dnů v režimu dobrovolného vrácení.

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo nesdílel svým názorem. Buďte první!