Zahřát se v zimě sportem

Patříte mezi sportovní nadšenkyně nebo si jen chcete udržet figuru přes zimu? Pokud se sportem začínáte, nemusíte čekat na jaro a hezké počasí. Je několik způsobů, jak si sport v zimě dopřát. A to jak uvnitř, tak venku. Který z těchto sportů si vyberete vy?

Ať už venku prší nebo sněží

Jsou sporty, které nejsou ovlivněny tím, zda je venku mráz nebo pětatřiceti stupňové vedro. První, co Vás nejspíš napadne je posilovna, ve které se většinou nachází i běžecký pás, rotoped či stepper. Na těchto přístrojích je dobré se před cvičením alespoň zahřát.

Pokud nejste na posilování zvyklá, postupujte pomalu a neberte si zbytečně těžká závaží. Tím akorát sama sobě uškodíte. Pokud si nevíte rady, nebojte se v posilovně zeptat trenéra, který by měl být v každém zařízení tohoto typu. Poradí Vám, jak začít, případně jak cvičit, abyste dosáhla postavy svých snů.

Další sportovní alternativou, která není ovlivněna počasím je spinning. Bývá většinou hodinový a můžete si být jistá, že u této aktivity se rozhodně nudit nebudete. Nemusíte se bát, že neudržíte tempo s ostatními, určitě nebudete jediná. Trenér, či trenérka, zde není od toho, aby Vás nutil do rychlého tempa, ale aby Vám pomáhal tempo udržovat a radil co a jak. 

Podobně jako u spinningu se zapotíte u squashe. A to je sport, u kterého je vhodné, zvolit si dobrého protihráče, ať už squash ovládáte nebo ne. Nejhorší je – pokud squash neumíte – jít s kamarádkou, která je na tom stejně jako vy. To si opravdu moc nezahrajete.

Pokud ale naopak vyhledáváte relaxační sport, zvolte krytý plavecký bazén. Nezapomínejte však, že i plavání může být náročné a můžete při něm spálit mnoho kalorií a zlepšit si fyzičku. Nehledě na to, že je velice zdravé co se týká páteře a celkového protažení těla.

Vyloženě zimní aktivity

Lyžování, běžky či bruslení na ledě patří do klasických zimních sportů. Nemusíte zoufat, kvůli běžkám není nutné jezdit na hory. Běžkaří se i v Praze. A to v těchto místech – obora Hvězda, Divoká Šárka, okolí Hostivařské přehrady či v Milíčovském lese. Zimní bruslení nahradí letní bruslení na in-linech, které je velice oblíbené. Zimní stadiony jsou k nalezení v každém větším městě a většinou se ani nejedná o drahou záležitost a krom sportu si zde užijete spoustu legrace.

Běh v mrazech

Zapomeňte na trénování sprintů. V zimě je vhodnější spíše dálkový běh pomalejším tempem, přičemž běhání do mínus deseti stupňů Celsia by mělo být zcela bezproblémové. To ale neznamená, že nemusíte dodržovat určitá pravidla. Vyvarujte se přímému vdechování ledového vzduchu.

Nadechujte se nosem a vydechujte ústy. Vhodným pomocníkem by mohla být i lehká šála přes ústa. Jako první vrstvu oblečení určitě nesmíte volit bavlněné tričko, které nasaje veškerý pot a ten Vás pak bude studit a můžete lehce nastydnout. Je dokázáno, že hlavou uniká nejvíce tepla, noste proto vždy čepici.

Důležité je také udržovat chodidla v teple. Po příchodu domů se ihned převlečte do teplého a suchého oblečení. Při každém sportování, ať už je to v zimě či v létě je třeba dodržovat určité zásady. Nesmíte zapomínat na pitný režim, protože pocením se vody rychle zbavujete. A nezapomínejte také na správné protažení před i po každé sportovní aktivitě.