Správná strava může zlepšit sportovní výkon až o 30 %

Každý by měl ve svém stravovacím režimu dodržovat určitá pravidla zdravého stravování. Aktivně žijící jedinci a sportovci pak dvojnásob. Zdravá výživa a sport patří bezpochyby k sobě. Sportovní výsledky jsou závislé nejen na intenzitě tréninku, ale také na zdravém jídelníčku, který tělu poskytne vyvážený poměr všech potřebných živin.

Nejenom zdravá strava, ale i správné stravovací návyky prokazatelně pomáhají při jakémkoliv sportovním výkonu. „Mezi správné stravovací návyky patří jíst pravidelně 5krát denně přibližně co tři hodiny,“ vysvětluje nutriční specialistka. S tím může pomoci krabičkové stravování, které funguje na přípravě a dovozu pěti jídel (snídaně, přesnídávka, oběd, svačina, večeře) klientovi každý den. Jednotlivá jídla jsou nutričně vyvážená.

Sportovci ale vědí, že je rozdíl mezi stravou pro silové sporty a pro atlety. V každém z případů tělo potřebuje jiné množství a složení stravy.

„Každému je jasné, že spořádat před sportovním výkonem, a nejen před ním, knedlo-vepřo-zelo nebo svíčkovou s deseti knedlíky není dobrá volba. Pokud místo těchto jídel sní sportovec zdravé jídlo, pak jeho sportovní výkon bude podstatně větší. Jeho tělo totiž uspoří spoustu energie, kterou by jinak spotřebovalo natrávením tučných nezdravých jídel a tuto ušetřenou energii pak vynaloží právě na zvýšení sportovního výkonu,“ objasňuje nutriční specialistka. 

8 nejčastějších chyb sportovců:

  • Vynechávají snídaně
  • Odbývají jídlo před výkonem
  • Po zátěži jedí pozdě a špatně
  • Kvalitní jídlo nahrazují nekvalitními tyčinkami a koktejly
  • Jedí příliš mnoho proteinů a málo sacharidů
  • Slepě důvěřují reklamě
  • Myslí si, že při své zátěži mohou jíst cokoliv
  • Mají špatný pitný režim